از بازی های انحصاری تا قیمت PS5

از بازی های انحصاری تا قیمت PS5

بازی های ps5 : همانطور که مطلع هستید پس از سکوت طولانی مدت، سونی بالاخره تایید کرد در هفته‌ی آینده روز جمعه مورخ ۱۶ خردادماه راس ساعت ۰۰:۳۰ بامداد در طی رویدادی آنلاین به مدت کمی بیشتر از یک ساعت بازی‌های پلی‌استیشن۵ را نمایش خواهد داد. پس از اعلام این خبر مصاحبه‌ای با آقای جیم رایان، مدیرعامل پلی‌استیشن صورت گرفت که در ادامه به نکات مهم آن خواهیم پرداخت.

ابتدا از همه آقای رایان بازهم تاکید کرد عرضه‌ی کنسول در تعطیلات پایانی سال ۲۰۲۰ و بازی‌های فرست پارتی بدون تاخیر و مطابق با برنامه‌ی قبلی پیش می‌رود.

درباره‌ی نحوه‌ی قیمت‌گذاری کنسول PS5 او بیان کرد سعی در ارائه‌ی بهترین قیمت را دارند که لزوماً به معنای ارزان‌ترین قیمت نمی‌باشد. با پیشرفت تکنولوژی و افزایش جزییات و کیفیت بصری بازی‌های بزرگ ممکن است هزینه‌ی ساخت یک عنوان با کیفیت کمی بیشتر از گذشته شده و به همین دلیل سونی مصمم است تا با برنامه‌های مختلف با بیشترین سرعت ممکن کاربران کنسول نسل هشتم خود را با PS5 وفق دهد. البته این به معنای پشت سر گذاشتن بیش از صدمیلیون کنسول PS4 نبوده چرا که آنها به دلیل حس مسئولیت‌پذیری نسبت به مخاطبین خود تا چندین سال پس از عرضه‌ی کنسول PS5 از کنسول نسل هشتم خود پشتیبانی خواهند کرد.

یکی از راه‌های مشغول نگه داشتن کاربران با کنسول PS4، انتشار عناوین نسل بعدی بر روی این کنسول می‌باشد. مانند آنچه که مایکروسافت به کاربران کنسول‌های اکس‌باکس وان وعده داده است اما به نظر می‌رسد سونی مسیری متفاوت از مایکروسافت را در نظر گرفته است. آقای جیم رایان در اینباره اینگونه گفت: “ما همیشه گفته‌ایم به نسل‌ها باور داریم. وقتی که زحمت ساخت کنسول جدید را به خود می‌دهیم، باید ویژگی‌ها و مزایایی داشته باشد که بر روی کنسول قبلی قابل دسترس نباشد. سازندگان باید بازی‌هایی بسازند که کاملاً از این ویژگی‌ها بتوانند استفاده کنند. ما فکر می‌کنیم الان زمانی است که باید به مخاطبان خود چیزی جدید ارائه دهیم که تنها بر روی PS5 لذت‌بخش خواهد بود.”

درباره‌ی تعطیلی مراسم‌ها آقای رایان بیان کرد تیم پلی‌استیشن برنامه داشته است که با وجود عدم برگزاری مراسم‌های مهیج حضوری، طوری پیش بروند که بتوانند هیجانی در حد و اندازه‌ی رویدادهایی مانند E3 میان جامعه‌ی مخاطبین خود ایجاد کنند.

در نهایت آقای جیم رایان بیان کرد بازی‌هایی که در بازه‌ی زمانی عرضه‌ی پلی‌استیشن۵ برنامه‌ریزی شده‌اند، با مشکلی مواجه نشده‌اند اما چالش اصلی برای همه‌ی استودیو‌های بازی‌سازی دست و پنجه نرم کردن با تاثیرات احتمال این پاندمی در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ و طولانی شدن روند توسعه خواهد بود که البته او هیچ نگرانی‌ای بابت بازی‌هایی که در آینده برای پلی‌استیشن نمایش خواهند داد ندارد