دسته بندی محصولات

استفاده از PS4 و پلی استیشن‌ ها در مدل ‌های مختلف برای خیلی از افراد مخصوصاً جوان‌ ها جذابیت بسیار زیادی دارد. اما شاید شما بخواهید یک سری قابلیت‌ های مختلف را در آنها تجربه کنید. مثلاً اینکه تلویزیون را به PS4 وصل کنید یا مثلاً PS4 را به لپ تاپ بزنید. جزو مواردی است که باید از قبل در مورد آن اطلاعات داشته باشید و آموزش آن را بلد باشید. ما در این مبحث تصمیم گرفتیم که به طور کامل برایتان توضیح دهیم وصل کردن PS4 به لپ تاپ چگونه است. اگر نیازمند کسب اطلاعات در این زمینه هستید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

نحوه وصل کردن PS4 به لپ تاپ

یکی از موضوعاتی که خیلی از افراد در مورد آن سوال می‌ کنند و به عنوان کاربر پلی استیشن می‌ خواهند در مورد آن اطلاعات داشته باشند، این است که بدانند چگونه PS4 را به لپ تاپ اتصال دهند. شما می‌ توانید این کار را از طریق HDMI انجام دهید. اگر می‌ خواهید روش وصل کردن PS4 به لپ تاپ را بلد باشید و این کار را از طریق کابل انجام دهید، باید یک سری پیش نیازها را بدانید. مثلاً اینکه به اینترنت متصل باشید و مراحل را به طور پشت سر هم و دقیق پیش ببرید.

همچنین: بازی ps5

اشتراک گذاری فایل

اولین کاری که شما باید کنید، این است که وارد لپ تاپ شوید و گزینه اشتراک گذاری فایل یا همان file_sharing را فعال کنید. برای اینکه این کار انجام دهید، باید وارد تنظیمات PS4 شوید. سپس گزینه تنظیمات شبکه یا Network Settings را بزنید. در نهایت باید به تنظیمات اتصال اینترنت یا همان internet Connection Settings بروید و اتصال به روتر را انجام دهید.

اتصال Video capture card به درگاه  USB

در مرحله بعدی باید رابط مخصوص یا همان Video capture card را به درگاه USB اتصال دهید. سپس باید به این نکته توجه کنید، قبل از اینکه از رابط استفاده کنید. یک سری پیش نیازها همراه آنها به دست شما می‌ رسد که باید روی سیستم به طور کامل نصب شود. حال باید به بخش دیگر این رابط کابل HDMI را وصل کنید و قسمت دیگر آن باید به کنسول اتصال پیدا کند. در مرحله بعدی باید وارد برنامه Video Capture Card شوید. در واقع این یک کارت کیچر است که به عنوان ابزاری می‌ شناسند که شبیه به مبدل عمل می‌ کند.

وصل کردن PS4 به لپ تاپ

پیدا کردن کنسول در لپ تاپ

سپس دستگاه پلی استیشن را روشن کنید. در نهایت باید داخل لپ تاپ به دنبال کنسول بگردید. بعد از اینکه آن را پیدا کردید، می‌ توانید خیلی راحت آن را روی حالت تمام صفحه بگذارید. با انجام این کار مطمئن هستید که رزولوشن افت نمی‌ کند. اگر رابطی که خریداری کردید، به اندازه کافی کیفیت نداشته باشد؛ ممکن است کارتان کمی با تاخیر مواجه شود و اتصال به درستی انجام نشود یا مدام پرش داشته باشد. اگر شما کارت کیچر را با کیفیت بالا خریداری کرده باشید، می‌ توانید سرعت و کیفیت کافی را متوجه شوید.

اکنون که مراحل سخت‌ افزاری به پایان رسیده، باید تنظیمات را روی لپ تاپ انجام دهید که بالاتر هم گفتیم تنظیمات برنامه یعنی همان اجرای برنامه کیچر که همزمان با آن دستگاه پلی استیشن هم روشن می‌ شود. بعد از اینکه چند دقیقه از اتصال برنامه با پلی استیشن گذشت، خیلی راحت می‌ توانید بازی را اجرا کنید و کارتان را انجام دهید. نکته‌ ای که باید به آن دقت کنید، این است که قبل از اینکه بازی شروع شود، برنامه باید روی حالت تمام صفحه قرار بگیرد. اگر متوجه شدید که قطعی صدای کابل HDMI اتفاق افتاده، باید مشکل را توسط متخصصین برطرف کنید.

همچنین: خرید بازی slime speedway

اتصال PS4 به لپ تاپ از طریق کابل VGA

سوالی که خیلی از شما می‌ پرسید، این است که چگونه PS4 را به لپ تاپ وصل کنیم، به غیر از اینکه بخواهیم به سراغ کابل HDMI برویم؟ بعضی از لپ تاپ‌ ها به گونه طراحی شده‌ اند که درگاه HDMI در آنها وجود ندارد و شما مجبور هستید که فقط از کابل vga استفاده کنید. اگر لپ تاپ یا مانیتور شما چنین کابلی را بپذیرد، می‌ توانید کابل مبدل بگیرید و خیلی راحت این کار را انجام دهید. حتماً اطمینان حاصل کنید کابلی که خریداری کرده اید، می‌ تواند از صدا هم پشتیبانی کند.

حال باید از یک سمت پورت HDMI استفاده کنید و کابل را به آن بزنید. سمت دیگر هم باید به پورت vga وصل شود. سپس دکمه پاور را بزنید برای ۱۰ ثانیه روی آن را نگه دارید. بعد از آن صدای بوق می‌ شنوید. سپس می‌ توانید وارد منوی ریکاوری کنسول شوید. اکنون باید کنترلر را از درگاه به PS4 اتصال دهید و دکمه کنسول را بزنید. اگر رزولوشن از ۱۸۰ پیکسل یا از حالت hd کمتر باشد، ممکن است خطا ببینید و به خاطر همین باید کار را به گونه دیگری دنبال کنید. اگر چنین چیزی برایتان اتفاق افتاد، باید حالت ایمن را داخل کنسول فعال کنید و سپس رزولوشن را تغییر دهید.

بعد از انجام این کار یک پنجره پاپ آپ می‌ بینید که از شما می‌ خواهد دوباره اقدام به راه‌ اندازی PS4 کنید. ما توصیه می‌ کنیم همین کار را پیش ببرید تا رزولوشن به طور کامل تنظیم شود. بعد از اینکه سیستم‌ ها روشن شدند، باید وارد تنظیمات شوید و روی گزینه Screen Video output settings دوبار کلیک انجام دهید. رزولوشن باید با مشخصات سیستم تنظیم شود. مثلاً اگر وضوح آن کمتر از ۱۰۸۰ است، باید آن را روی ۷۲۰ بگذارید.

همچنین: خرید بازی Call of Duty: Black Ops 6 

سخن پایانی

استفاده از PS4 می‌ تواند برای خیلی از افراد لذت بخش باشد. اما گاهی اوقات شما به دنبال پاسخ این سوال هستید که چگونه PS4 را به لپ تاپ وصل کنیم. وصل کردن PS4 به لپ تاپ می‌ تواند کار شما را راحت‌ تر کند و باعث شود که استفاده از بازی‌ های مختلف و فایل‌ های متفاوت برایتان راحت‌ تر باشد. ما در این مبحث به طور کامل راجع به این موضوع صحبت کردیم. برای تهیه بهترین کنسول پلی استیشن یا حتی اطلاعات در این باره به مجموعه آی گیمر مراجعه کنید و یک خرید عالی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید