نقد و بررسی بازی Baldur’s Gate 3
بازی Baldur’s Gate 3

نقد و بررسی بازی Baldur’s Gate 3

بازی Baldur’s Gate 3 در Studio Larian توسعه داده و منتشر شده است. این بازی سومین نسخه اصلی از سری Baldur’s Gate است و بر اساس سیستم بازی نقش ‌آفرینی فانتزی Dungeons & Dragons ساخته شده است.

این بازی با شخصیت هایی که به طور کامل ترسیم شده اند و دارای داستان های قدرتمند هستند، پر شده است. از آنجایی که این بازی را به عنوان یک بازی پرهیجان می‌ شناسند، به خاطر همین بسیار مهم است که در مورد آن اطلاعات داشته باشید. ما در این مبحث به طور کامل راجع به این موضوع برایتان توضیح می‌ دهیم. همچنین، خواهیم گفت که این بازی چه ویژگی‌ هایی دارد و باید چه چیزهایی را در مورد آن بدانید. با ما همراه باشید تا بعد از خرید بازی ps5 بدانید که این مورد برایتان جذاب خواهد بود یا نه.

بررسی کلی بازی Baldur’s Gate 3

در این بازی، شما به جهان Forgotten Realms بازگشته و با یک داستان در مورد همبستگی، خیانت، فداکاری و جذابیت قدرت مطلق روبرو می ‌شوید. توانایی‌ های مرموزی در شما بیدار می ‌شود که از یک انگل مغزی Mind Flayer به دست آمده‌ اند. شما می ‌توانید مقاومت کنید و تاریکی را به خودش برگردانید. این بازی از سازندگان Divinity Original Sin 2 به عنوان یک RPG نسل بعدی ساخته شده است.

چیزی که در مورد این بازی اهمیت دارد، این است که ذهنتان به چالش کشیده می‌ شود و این یکی از جذابیت‌ های این بازی است که حتماً باید به آن اشاره کرد. در واقع اگر شما بتوانید ذهنتان را در بازی درگیر کنید، استراتژی داشته باشید و بدانید که در مواجهه با مسائل مختلف و مخصوصاً موضوعات منفی باید چگونه رفتار کنید، قطعاً می‌ توانید این هوش و قدرت ذهنی را در زندگی عادی و روزمره خود هم به کار بگیرید‌.

در این بازی، یک شرارت قدیمی به Baldur’s Gate بازگشته است و قصد دارد آن را از درون نابود کند. سرنوشت Faerûn در دستان شما قرار دارد. تنها شما می ‌توانید مقاومت کنید، اما با هم، می ‌توانید پیروز شوید. حتی می‌توانید با دوستان خود به صورت آنلاین یا در کنار یکدیگر بازی کنید. تجربه آنلاین این بازی قطعاً تجربه لذت بخشی خواهد بود و به شما این امکان را می‌ دهد که بتوانید تایمی در کنار خانواده سپری کنید و حس همراهی و همبستگی را در محیط خانواده افزایش دهید. با این وجود که قابلیت همفکری را هم دارید و این یکی از بهترین ویژگی‌ های این بازی به شمار می‌ آید. خرید بازی Baldur’s Gate 3 باعث این تجربه بسیار سرگرم‌کننده و بی‌نظیر است.

نحوه انتخاب شخصیت های بازی Baldur’s Gate 3

در بازی Baldur’s Gate 3، شما دو گزینه دارید؛ اینکه یک شخصیت سفارشی با ظاهر کاملاً قابل تنظیم ایجاد کنید یا یک شخصیت Origin را انتخاب نمایید. شخصیت‌ های Origin دارای ظاهر، داستان، نژاد و شغل منحصر به فردی هستند. در انتخاب شخصیت سفارشی؛ پروسه شخصیت ‌سازی بسیار عمیق است و به شما امکانات زیادی را برای تغییر دادن به شخصیت‌ های خود می ‌دهد. در حقیقت شما می توانید با انتخاب پس زمینه شخصیت خود را انتخاب کنید. این پس‌زمینه تأثیر زیادی بر شخصیت شما دارد و به شما دو مهارت اختصاص می‌ دهد. مثلاً اگر ملوان را انتخاب کنید، مهارت ‌های ادراک و ورزشکاری به شما داده می ‌شود. در مهارت ورزشکاری به شما امکان تعامل با محیط را می ‌دهد.

بازی Baldur’s Gate 3

مهم ترین و جذاب ترین بخش های بازی

ایجاد شخصیت دلخواه در بازی یکی از ویژگی‌ های جذاب این بازی به شمار می‌ آید. اگر شما در ذهنتان تصور این را دارید که در یک شغلی مشغول به کار می‌ شدید که هم اکنون در واقعیت امکان انجام این کار برایتان وجود ندارد، می‌ توانید داخل این بازی شرایط را تجربه کنید. یعنی با چالش‌ های یک فرد خاص و شخصیتی که خودتان از آن ساخته‌ اید، مواجه شوید و ببینید که چه مشکلاتی بر سر راهتان قرار می‌ گیرد و شما چه عملکردی از خودتان نشان می‌‌دهید. در واقع فضای بازی به گونه‌ ای طراحی شده که خیلی راحت می‌ توانید خودتان، شخصیتتان و افکارتان را محک بزنید.

بررسی بازی Baldur’s Gate 3از نظر گرافیکی

این بازی یک شاهکار گرافیکی محسوب می‌ شود و در هر صورت نقش آفرینی کامپیوتری که روی آن انجام شده، قابل قبول است و شما را راضی نگه می‌ دارد‌. جلوه‌ ها طبیعی هستند. شاید از لحاظ نور و سایه خیلی پیشرفتی نسبت به بازی‌ های نسل قبلی نداشته اما مدل شخصیت‌ ها و تناسب آن ها با صورت و موهایشان کاملاً قابل باور است. زیرا آن ها را با اسکن سه بعدی چهره افراد ساخته‌ اند. از لحاظ پوست و مو همه چیز در صورت آن ها طبیعی به نظر می‌ رسد. زاویه دید شما در بازی محدود نیست و خیلی راحت می‌ توانید آن را تنظیم کنید. پس اگر به دنبال بازی ps5 را انجام دادید، این نوع بازی را فراموش نکنید.

بررسی صدا پیشگی بازی Baldur’s Gate 3

در بازیBaldur’s Gate 3  تیم صداپیشگی، به رهبری آهنگساز و طراح صدا Mick Gordon، یک صداپیشگی غنی و جذاب ایجاد کرده است که دنیای بازی را زنده و متفاوت می کند. از ملودی ‌های مهیب تا صداهای محیط، هر صدا در Baldur’s Gate 3 با دقت طراحی شده است تا تجربه بازیکن را از خرید بازی بهبود ببخشد. این بازی، به عنوان سومین نسخه اصلی از سری Baldur’s Gate، از سیستم بازی نقش‌آفرینی فانتزی Dungeons & Dragons الهام گرفته است.

سخن پایانی

بازی Baldur’s Gate 3 از استودیو Larian Studios، به عنوان یکی از بهترین بازی ‌های نقش‌آفرینی (RPG) تاریخ، تجربه ‌ای استثنایی را ارائه می ‌دهد. این بازی، با دنیای غنی و دقیق، شخصیت ‌های قدرتمند و داستانی پر از چالش ‌ها، تصمیم‌گیری ‌های دشوار و آزادی عمل، به عنوان یک اثر نسل بعدی در دنیای Dungeons & Dragons شناخته می ‌شود.

با Baldur’s Gate 3، شما به دنیایی از جادو، ماجراجویی و تاریکی فرو می ‌روید. این بازی، یکی از مهم ‌ترین انتخاب ‌ها برای علاقه‌مندان به RPG است. برای تجربه‌ یک داستان فوق ‌العاده و آزادی عمل بی ‌محدود، Baldur’s Gate 3 را تهیه کنید.