همه‌ چیز در مورد بازی EA Sports FC 25
بازی EA Sports FC 25

همه‌ چیز در مورد بازی EA Sports FC 25

این نسخه جدید از بازی EA Sports FC 25 با تغییرات زیاد در گیم‌پلی و career قول یک تجربه عالی و واقعی از فوتبال را به هواداران می‌دهد. در این مقاله، قصد داریم جزئیات این بازی را بررسی کرده و ببینیم چه ویژگی ‌های جدیدی در انتظار بازیکنان است تا خرید بازی EA Sports FC 25 را در لیست بازی های مورد علاقه خود قرار دهید.

قابلیت ‌های جدید بازی EA Sports FC 25

بازی EA Sports FC 25 مورد علاقه بسیاری است و اکنون با انتشار نسخه جدید کوشیده است تا بتواند همچنان رضایت کاربران خود را جلب کند. قابلیت ‌های جدید این بازی را در ادامه شرح می‌دهیم.

بازبینی تاکتیک ‌های بازی با هوش مصنوعی (FC IQ)

اولین قابلیت جدید EA Sports FC 25 بازبینی کامل بخش تاکتیک ‌های بازی با استفاده از هوش مصنوعی (FC IQ) است. سازندگان بازی ادعا می‌کنند که قصد دارند به بازیکنان اجازه دهند تا نحوه بازی تیم خود را به دقت و بر اساس دستورات مربی باشگاه تعیین کنند. در واقع FC IQ تکمیل‌کننده فناوری ‌های قبلی مانند HyperMotion V و Play Styles است.

اضافه کردن قابلیت نقش بازیکن یا Player Role

با استفاده از داده ‌های واقعی از دنیای فوتبال (به کمک Opta) و یک مدل هوش مصنوعی اختصاصی EA Sports قابلیت «نقش بازیکن» یا Player Role را در بازی اعمال کرده است. این مدل داده ‌های دو فصل اخیر هر بازیکن را شامل تمام بازی‌ها، آمار و حرکات او تحلیل می‌کند. برای مثال، سبک قالب بازی جود بلینگهام (Jude Bellingham) شامل ۷۵% هاف‌وینگ، ۱۴% مهاجم سایه و ۱۱% بازیساز است.

طبق گفته‌ های استودیو، نتیجه این کار سیستم حرکتی هوشمندانه‌تر و واقعی‌تر برای تیم شما خواهد بود. در زمان عرضه بازی، انتظار می‌رود برای هر پست (به جز دروازه‌بان) سه تا پنج نقش بازیکن (Player Role) وجود داشته باشد. برای مثال، یک هافبک کناری (راست/چپ) می‌تواند وینگر، بازیساز کناری یا مهاجم گوش باشد.

همچنین: خرید بازی Star Wars Outlaws

قابلیت انتخاب یک تا سه تمرکز برای هر نقش

در بازی EA Sports FC 25 چندین نقش پایه‌ای وجود دارند و هر بازیکن علاوه بر نقش پایه، می‌تواند یک «Role+» داشته باشد که نشان‌دهنده مهارت ویژه‌ای است که دارد. بازیکنان سطح جهانی حتی ممکن است دارای «Role++» باشند که در زمان عرضه بازی به ندرت یافت می‌شود.

به‌عنوان‌مثال، زمانی که یک بازیکن در نقش بازیساز روی حالت «گشت‌زن» یا Roaming تنظیم شود، برای یافتن فضاهای خالی در زمین بیشتر حرکت می‌کند. همچنین EA ویژگی جدیدی به نام «تطبیق» یا Familiarity را به بازی اضافه کرده که نشان می‌دهد یک بازیکن تا چه اندازه برای ایفای نقش خاصی مناسب است.

بازی EA Sports FC 25

بهبود Familiarity نسبت به نسخه‌ های قبلی

Familiarity جایگزین مفهوم نرخ کار (Work Rates) در نسخه ‌های قبلی شده و بهبود یافته است. با توجه به علاقه هواداران به اشتراک‌گذاری تاکتیک ‌های خود در پلتفرم‌ های مختلف، سازندگان بازی سیستم جدیدی را ایجاد کرده‌اند که به صورت خودکار کدی را تولید می‌کند که می‌توان از آن برای انتقال تاکتیک‌ها به کنسول‌ها و پلتفرم‌های دیگر استفاده کرد.

افزایش تعداد بازیکنان ذخیره

تعداد بازیکنان ذخیره در حالت ‌های «آغاز بازی» (Kick Off)، «مسیر شغلی» (Career)، «فصل‌ها» (Seasons) و «تورنمنت‌ها» (Tournaments) برای پلتفرم‌های نسل نهم (PC، پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس / اس) به ۹ نفر افزایش یافته است.

اضافه کردن سه حالت جدید برای ضربات کرنر

سازندگان سه حالت جدید برای ضربات کرنر به بازی اضافه کرده‌اند:

  • حالت هدف (هنگام حمله)
  • حالت بازیکن نزدیک تیر دروازه
  • حالت بازیکن دور از تیر دروازه (هنگام دفاع)

در بخش HyperMotion، بهبودهای چشمگیری صورت گرفته است. در حالی که در سال گذشته تنها حرکات بالاتنه بازیکنان ثبت شده بود، امسال EA موفق شده است حرکات کل بدن حدود ۱۸۰۰ بازیکن، از جمله ۲۰۰ بازیکن زن را ضبط کند. علاوه بر این، سبک بازی دروازه‌بان‌ها به طور قابل‌توجهی گسترش یافته و شامل حالت ‌هایی مانند دفع توپ، قطع کردن سانترها، خروج سریع از دروازه، بازی با پا، پرتاب بلند و شیرجه طولانی شده است.

اضافه شدن خطای موقعیتی (Positional Foul)

امسال مکانیزم جدیدی به نام خطای موقعیتی (Positional Foul) به گیم‌پلی افزوده شده است. طرف‌داران فوتبال با این نوع صحنه‌ها آشنا هستند؛ یعنی زمانی که بازیکنی بدون داشتن شانسی برای رسیدن به توپ، راه بازیکن حریف را سد می‌کند تا جلوی یک ضد حمله خطرناک را بگیرد.

خطای موقعیتی با زدن هم‌زمان دکمه‌های R1 و A یا X بسته به استفاده از کنترلر ایکس باکس یا پلی‌استیشن قابل انجام است. همانند فوتبال واقعی، این خطا معمولاً با کارت زرد همراه است و تکرار آن ممکن است منجر به کارت قرمز شود.

در این نسخه جدید از بازی EA Sports FC 25 دریبل زدن روان‌تر به نظر می‌رسد. همچنین، انیمیشن‌ها برای بهبود تجربه دریبل نسبت به گذشته ارتقا پیدا کرده‌اند. برای افزایش واقع‌گرایی، دقت پاس‌ های بدون دید به بازیکن هدف نسبت به سال گذشته کمی کاهش یافته است. بازیکنان همچنین به پنج حرکت تکنیکی جدید مجهز شده‌اند که شامل ضربه نوک پا با تغییر جهت، فریب بزرگ، پاس با تغییر جهت، تغییر جهت با پاشنه و چرخش با کشیدن توپ است.

اضافه شدن حالت جدید شبیه‌سازی (Simulation)

علاقه‌مندان به تجربه تک‌نفره و آفلاین EA Sports FC 25 می‌توانند از حالت جدید شبیه‌سازی (Simulation) استفاده کنند. این حالت برای تجربه‌ای کندتر و واقعی‌تر از بازی طراحی شده است. در این حالت، شرایط آب و هوایی روی زمین تأثیر می‌گذارد. این امر باعث می‌شود که بازیکنان در بارندگی شدید لیز بخورند و هوش مصنوعی حریف نیز به شکل پویاتری عمل کند.

تغییرات گیم‌پلی در FC 25

مهم‌ترین عامل یک بازی فوتبال موفق، گیم‌پلی آن است. تغییر اساسی و مهمی که در گیم‌پلی FC 25 به چشم می‌خورد معرفی سیستم جدیدی به نام FC IQ است که به طور کامل چینش تاکتیک تیم را تغییر می‌دهد.

معرفی سیستم FC IQ

این سیستم به شما امکان می‌دهد تا نقش هر بازیکن را به طور دقیق‌تر از قبل تعیین نمایید. همچنین، مشخص کنید که هر بازیکن در زمین چگونه باید بازی کند و در تاکتیک کلی تیم چه نقشی ایفا کند. این ویژگی با فراهم کردن گزینه‌ های بسیار زیاد برای شخصی‌سازی نقش بازیکنان و سیستم بازی تیم، به شما این امکان را می‌دهد تا تاکتیک‌ های خود را با دیگر بازیکنان به اشتراک بگذارید. این کار از طریق یک کد انجام می‌شود که دیگران نیز می‌توانند این تاکتیک‌ها را امتحان کنند.

مدیریت بازیکنان در کرنرهای FC 25

اگر از حرکت دادن دستی دروازه‌بان توسط بازیکنان دیگر در موقعیت‌ های تک به تک ناراضی بودید، خبر خوبی برای شما داریم. در FC 25 حرکت دادن دستی دروازه‌بان بسیار محدودتر شده است. اکنون تنها می‌توانید یک یا دو قدم در هر جهت او را حرکت دهید و برای حرکت دادن مجدد باید مدت کوتاهی صبر کنید. این ویژگی مانع از سوءاستفاده از حرکت دادن دروازه‌بان می‌شود و هرگونه اشتباه در این کار می‌تواند به راحتی منجر به گل‌زنی حریف شود.

همچنین: بازی ps5

امکان تعیین دستی موقعیت بازیکنان در ضربات کرنر

در گیم‌پلی این نسخه امکان تعیین دستی موقعیت بازیکنان در ضربه کرنر وجود دارد. احتمالاً بارها برای شما پیش آمده که در هنگام زدن کرنر، یک بازیکن کوتاه‌قد در موقعیت مناسبی قرار گرفته و نقشه شما را خراب کرده است. اکنون می‌توانید از صفحه مدیریت تیم، به طور دقیق تعیین کنید که کدام بازیکنان در کجا قرار بگیرند. در این صورت می توانید به طور دقیق برنامه خود را در ضربات کرنر اجرا کنید.

تغییرات بخش Career در بازی EA Sports FC 25

برخی از ویژگی‌ها و تغییرات جدید در بخش Career  شامل استفاده از بازیکنان واقعی در بخش پلیر کریر، اضافه شدن بازیکنان قدیمی مانند دیوید بکهام و افزودن انیمیشن ‌های بیشتر برای شروع بازی‌ها در Career Mode اضافه شده است.

افزایش گزینه ‌های شخصی‌سازی

یکی از تغییرات مهم در این بخش، افزایش گزینه‌های شخصی‌سازی است که قبل از شروع Career Mode می‌توانید آن‌ها را تنظیم کنید. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید سطح دشواری نقل و انتقالات را تنظیم کنید یا حتی هوش مصنوعی تیم‌های حریف را به دلخواه تغییر دهید. یکی از تنظیمات جالب این است که می‌توانید میزان تأثیر شرایط جوی در گیم‌پلی را تنظیم کنید. به این معنا که می‌توانید انتخاب کنید آیا باران فقط یک افکت تصویری باشد یا واقعاً با خیس کردن چمن بر گیم‌پلی تأثیر بگذارد.

تغییر سیستم روحیه بازیکنان در بازی

سیستم روحیه بازیکنان نیز در کریر مود FC 25 تغییرات زیادی کرده و دیگر نمی‌توان با یک سری واکنش ساده روحیه آن‌ها را افزایش داد و بهترین عملکرد را از آن‌ها انتظار داشت. یک نکته جالب در این زمینه این است که اگر بازیکنان بیش از حد خوشحال باشند، ممکن است تمرکز خود را در تمرینات از دست بدهند و عملکردشان کاهش یابد.

کلام آخر

بازی EA Sports FC 25 در تغییرات جدید خود واقعاً عالی عمل کرده است. با اضافه کردن قابلیت ‌های جدید و تغییراتی که خودتان می‌توانید آن‌ها را به دلخواه اعمال کنید باعث می‌شود تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر و واقعی‌تر از گیم داشته باشید. جهت خرید جدیدترین بازی های ps5 و خرید بازی ps4 به وب سایت معتبر و معروف آی گیمر مراجعه نمایید.