دسته بندی محصولات

پلی‌ استیشن 5 پنجمین نسل کنسول بازی ویدئویی از سونی است. این کنسول با قیمت ‌های معقول در دو مدل عرضه شده است. مدل معمولی و مدل دیجیتال PS5 با رقبای سنتی خود، ایکس‌ باکس Xbox)  (سری اکس و سری اس، در نسل نهم به رقابت می ‌پردازد. با خرید کنسول ps5 می توانید با ویژگی ‌های فنی برتر، دسته دوال‌سنس، بازی ‌های جذاب و تجربه‌  بازی‌ های نسل جدید را تجربه کنید. در ادامه این مقاله با نحوه گرفتن اسکرین شات در این کنسول آشنا می شویم. پس با ما همراه باشید.

آشنایی با دکمه create و قابلیت های آن

یکی از جذابیت هایPs5  گرفتن شات های مختلف از قسمت های هیجان انگیز بازی می باشد. برای گرفتن اسکرین شات از صفحه پلی استیشن 5 تنها کافی است که از دکمه Create استفاده کنید. وقتی در بازی یا صفحه‌ ای هستید که می ‌خواهید از آن اسکرین‌ شات بگیرید، دکمه Create را فشار دهید. صدای شاتر را خواهید شنید و نشانی در سمت راست بالای صفحه ‌نمایش ظاهر می ‌شود که نشان می ‌دهد اسکرین ‌شات با موفقیت گرفته شده است. همچنین، وقتی که تروفی در هر بازی کسب می‌ کنید، کنسول به طور خودکار اسکرین‌ شات می‌گیرد و آن را ذخیره می‌کند. بنابراین نیازی نیست این کار را به صورت دستی انجام دهید. در کنترلر DualSense کنسول پلی‌استیشن 5، دکمه Create به عنوان نسخه‌  پیشرفته ‌تری از دکمه‌ Share در دوال‌شاک 4 حضور دارد. اما ویژگی ‌های جذاب‌ تری نیز در این کنترلر وجود دارد:

بازخورد لمسی (Haptic Feedback)

بازخورد لمسی (Haptic Feedback) یکی از ویژگی ‌های جذاب دسته PS5 است. این ویژگی باعث می ‌شود که با لمس و احساس محیط ‌های مختلف بازی، تجربه‌ واقعی تر و غنی‌تری را حس کنید. همچنین تریگرهای تطبیقی (Adaptive Triggers) نیز از دیگر ویژگی ‌های این دسته است که با تغییر مقاومت دکمه ‌ها، حس ‌های مختلفی را به شما منتقل می ‌کند .با این ویژگی، کنترلر به شما امکان می ‌دهد حس ‌های مختلفی را با توجه به روند بازی لمس کنید و  به جای لرزش‌ های معمولی، بازخورد لمسی تجربه‌ بازی را واقعی‌ تر کنید.

همچنین: خرید بازی EA Sports FC 25

تریگرهای تطبیق ‌پذیر  (Adaptive Triggers)

تریگر ‌های تطبیق ‌پذیر یکی دیگر از ویژگی‌ های جذاب دسته پلی‌استیشن 5 است. این تریگر ها با تغییر مقاومت دکمه ‌ها، حس‌ های مختلفی را به شما منتقل می‌کنند. به عنوان مثال، هنگام استفاده از یک تیر و کمان یا ترمز گرفتن هنگام رانندگی، قدرت خود را نشان می ‌دهند و تجربه‌ بازی را بیشتر از همیشه جذاب خواهند کرد. دکمه‌ های L2 و R2 با توجه به اتفاقات درون بازی، مقاومت و سختی متغیری دارند. توسعه‌ دهندگان می‌ توانند آن‌ها را به شکل دلخواه تغییر دهند تا حس‌ های مختلفی را برای مخاطب ایجاد کنند. با دسته DualSense، تجربه‌ بازی ‌های نسل جدید را به شکلی متفاوت تجربه کنید.

چگونگی ضبط ویدئو در کنسول Ps5

برای ضبط ویدیو در کنسول پلی ‌استیشن5، از دکمه Create در دسته‌ DualSense  استفاده می ‌شود. این دکمه به عنوان نسخه‌  پیشرفته ‌تری از دکمه‌ Share در دوال‌شاک 4 حضور دارد. البته برای ضبط ویدیو در بازی یا صفحه ‌ای که می ‌خواهید ویدئو از آن بگیرید، دکمه Create را فشار دهید. منوی ضبط ویدیو ظاهر می ‌شود و می ‌توانید ضبط جدیدی را آغاز کرده یا چیزی که قبلاً اتفاق افتاده است را ذخیره کنید.

اسکرین شات از صفحه پلی استیشن 5

چگونگی دسترسی به شات ها در پلی استیشن 5

بعد از گرفتن اسکرین شات از صفحه پلی استیشن 5 برای دسترسی به اسکرین ‌شات‌ ها در پلی‌استیشن 5 از کارت Recently created یا اپلیکیشن Media Gallery می توان استفاده کرد. در این مرحله می توانید در دو قسمت  به شات های گرفته شده دسترسی پیدا کنید:

کارت اخیراً ایجاد شده (Recently created card)

شما می توانید‌ تا 15 اسکرین‌ شات اخیر خود را از طریق کارت Recently created مشاهده کنید. برای باز کردن این کارت  دکمه Create را در کنترلر فشار دهید و تصویر آخرین اسکرین‌ شات خود را انتخاب کنید. دکمه PS را فشار داده و کارت Recently created را انتخاب کنید.

اپلیکیشن Media Gallery

این اپلیکیشن جایی است که می ‌توانید تمام اسکرین‌ شات‌ها و کلیپ ‌های ویدیویی خود را مشاهده و مدیریت کنید. همچنین، می ‌توانید یک دستگاه USB را متصل کرده و اسکرین ‌شات‌ها را به آن منتقل کنید. با این روش‌ ها، به آسانی می ‌توانید به اسکرین‌ شات‌  های خود در PS5 دسترسی پیدا کنید.

نحوه اشتراک گذاری اسکرین شات های گرفته شده در  PS5

برای اشتراک‌گذاری اسکرین ‌شات ‌ها در کنسول پلی‌استیشن 5، دو روش وجود دارد که در ادامه در مورد آن توضیحاتی داده شده است.

از طریق کارت Recently created:

پس از گرفتن اسکرین شات از صفحه پلی استیشن 5 دکمه Create را در کنترلر فشار دهید. از کارت Recently created اسکرین‌شات مورد نظر را انتخاب کنید. مقصد یا گیرنده ‌ای را برای اشتراک ‌گذاری انتخاب کنید.

از طریق اپلیکیشن  Media Gallery

همانطور که گفته شد، این اپلیکیشن جایی است که می ‌توانید تمام اسکرین‌ شات‌ ها و کلیپ ‌های ویدیویی خود را مشاهده و مدیریت کنید. همچنین، می ‌توانید یک دستگاه USB را متصل کرده و اسکرین‌شات ‌ها را به آن منتقل کنید. چنانچه با توجه به آموزش های مفید در این بخش قصد خرید کنسول 5 و یا هر گونه انواع بازیx box  یا خرید بازی ps4 دارید و همچنین برای استعلام قیمت بازیps4  ، بازی PS5 یا هر گونه کنسول دیگر می توانید به سایت آی گیمر مراجعه کنید.

سخن پایانی

پلی ‌استیشن 5 یک کنسول نسل نهم از سونی است که در نوامبر ۲۰۲۰ عرضه شد. این کنسول با قدرت پردازشی بالا، حافظه‌ SSD سریع، کنترلر DualSense با تریگر ‌های تطبیق‌پذیر و بازخورد لمسی، تجربه‌ بازی را به سطح جدیدی ارتقا می ‌دهد. پی اس 5  با طراحی زیبا، قدرت پردازشی قوی و تجربه‌ بازی فوق‌العاده، جذابیت زیادی دارد. گرفتن اسکرین شات از صفحه پلی استیشن 5 یکی از جذابیت های این کنسول می باشد که برای کاربران بسیار مهم است که درباره همه این موارد به طور کامل در مقاله توضیحاتی ارائه شد.

دیدگاهتان را بنویسید