آموزش استریم در توییچ
آموزش استریم در توییچ

آموزش استریم در توییچ

با نحوه استریم در توییچ آشنا هستید؟

چگونه می‌ توان استریم در توییچ را انجام داد؟

مراحل انجام دادن استریم در توییچ به چه شکلی می‌ باشد؟

پس از ثبت نام یا وارد شدن در توییچ برای این که بتوانید استریم کی را دریافت کنید در سمت راست قسمت بالا باید علامت آدمک را بزنید، سپس تنظیمات را انتخاب کنید و پس از آن نیز با انتخاب کردن گزینه channel and videos وارد این صفحه می‌ شوید و در آن جا می‌ توانید استریم در توییچ را انجام دهید.

در این مقاله قصد داریم نحوه استریم در توییچ را بررسی کنیم.

آموزش استریم در توییچ

گفتیم که پس از ثبت نام و یا وارد شدن در توییچ جهت دریافت کردن استریم کی ابتدا در قسمت بالایی سمت راست علامت آدمک را انتخاب می‌ کنیم و سپس وارد بخش تنظیمات می‌ شویم، حال در این قسمت با انتخاب کردن عبارت Channel and videos وارد این صفحه شده و بر روی گزینه stream کلیک می‌ کنیم.

در بخش primary stream key استریم کی به شما داده می‌ شود.

حال می‌ توانید استریم کی به دست آمده را کپی کرده و از آن در نرم‌ افزارهای مختلفی مانند vMix یا OBS که برای استریم در توییچ استفاده می‌ شوند، بهره بگیرید.

پیدا کردن آدرس در سرور جهت توییچ

برای پیدا کردن آدرس در سرورها جهت توییچ باید وارد لینک stream.twitch.tv/ingests شوید، به این ترتیب لیست کلیه سرورهای توییچ از کشورهای متفاوت را خواهید دید که باید یکی از این گزینه‌ ها را کپی کرد و آن را در داخل نرم‌ افزارهای مختلفی مانند vMix یا OBS وارد کنید.

اگر قصد دارید که استریم توییچ را در نرم‌ افزار obs استریم کنید، برای این کار باید این نرم‌ افزار را ابتدا از سایت obsproject.com دانلود کرده و سپس به نرم‌ افزار وارد شده و قسمت ستینگ یا تنظیمات را انتخاب کنید.

در این حالت یک پنجره برای شما باز می‌ شود که در داخل آن گزینه stream را انتخاب و در نهایت مقدار سرور را در custom قرار می‌ دهید.

اکنون همان مقدار سروری که پیش تر از سایت stream.twitch.tv/ingests گرفته بودید را وارد کنید.

توجه کنید که مقدار سرور پیش از عبارت stream _key باشد.

آموزش استریم در توییچ

مقدار Stream key را نیز از سایت توییچ کپی کنید و در نرم‌ افزار obs قرار دهید.

در این حالت استریم کی و سرور را به طور دستی وارد کرده‌ ایم، اما روش و شیوه دیگری نیز جهت این کار وجود دارد که خود نرم‌ افزار obs بدون نیاز به وارد کردن به سایت توییچ متصل می‌ شود، مقادیر مورد نیاز را دریافت کرده و در توییچ استریم می‌ کند.

برای متصل کردن نرم‌ افزار obs به توییچ نیز باید کارهای زیر را انجام دهید:

ابتدا باید در قسمت سرویس مقدار و میزان سرویس را مساوی و برابر با توییچ قرار دهید.

حال باید بر روی عبارت connect Account کلیک کنید.

پنجره‌ ای برای شما باز می‌ شود که در داخل دو عبارت Password و Username باید اکانت توییچ خودتان را وارد کنید.

سپس بر روی گزینه Log in می‌ زنید.

در این حالت پنجره‌ ای برای شما باز خواهد شد که باید گزینه Authorize را انتخاب کنید، حال مجدد محیط پنجره را ببندید و به محیط نرم‌ افزار obs برگردید.

توجه کنید که هنگام متصل شدن obs به توییچ پنجره‌ های مختلف و مورد نیاز شما مانند آمار و کامنت به نرم‌ افزار obs اضافه می‌ شود.

نتیجه‌ گیری و سخن پایانی

در این مقاله آموزش استریم در توییچ را مورد نقد و بررسی قرار دادیم و مراحل مختلف استریم کردن در توییچ را به طور کامل توضیح دادیم.

در واقع استریم در توییچ بسیار آسان است و حتی گیمرهای مبتدی نیز با کمی ظرافت و دقت می‌ توانند آن را انجام دهند.

دو نرم‌ افزار مانند vMix یا OBS نیز در این کار مورد استفاده هستند که می‌ توانید جهت استریم در سوئیچ از آن ها استفاده کنید.

برای آگاهی بیش تر از آموزش استریم در توییچ و یا خرید بازی ps4 , ps5 می توانید در سایت آی گیمر اطلاعات جامع‌ تری را مطالعه کنید.

به این ترتیب با مرور کردن اموزش استریم در توییچ به راحتی می‌ توانید این کار را انجام دهید.