بررسی بازی Rise of the Ronin
Rise of the Ronin

بررسی بازی Rise of the Ronin

استودیوی Team Ninja با داشتن سابقه‌ ای بسیار درخشان در ژانر های مختلف، جدید ترین اثر خود به نام Rise of The Ronin را در بازار ارائه کرده است. این بازی روایت گر داستانی جذاب در قرن نوزدهم ژاپن است. Rise of the Ronin به عنوان داستانی سرگرم کننده، بسیاری از نام‌ های تاریخی موثر آن دوران را روایت می کند. یک تجربه عمیق نقش آفرینی را به مخاطب القا کرده و می توان گفت، بازی عملکرد بسیار خوبی دارد.

داستان بازی Rise of The Ronin

داستان اصلی بازی روایت کننده، دوران شوگون‌ سالاری قرن نوزدهم ژاپن است و قسمت مهم داستان مربوط به فشار غرب برای باز کردن مرز ها می باشد. شما به عنوان یک گیمر نقش یکی از دوقلو ها که با نام Blade Twins شناخته می شود به بازی می پردازید و شما و خواهر و یا برادرتان برای گرفتن انتقام خانواده که به وسیله حکومت شوگون کشته شده اند، توسط رهبر گروه مقاومت Veiled Edge تعلیم می ‌بینید.

وظیفه شما ترور Matthew C. Perry، یکی از مقامات نیروی دریایی ایالات متحده است و در حین انجام این مأموریت، یک سامورایی ملقب به Blue Demon برای شما دردسر ساز می شود و سعی در متوقف کردنتان دارد. در این میان، شما مجبور به فرار از صحنه و رساندن نامه‌ ای مهم به Bladesmith هستید و این در حالی است، که برادر یا خواهرتان جان خود را برای نجات شما از دست می دهد.

توضیحات بیشتر از داستان بازی Rise of The Ronin

پس از حمله کردن Shogunate به روستای Veiled Edge، شما متوجه این موضوع می‌ شوید، که برادر یا خواهرتان زنده است و جان خود را از دست نداده است. این خود باعث ایجاد انگیزه در شما برای یافت او می شود، که خود آغاز کننده یک سفر طولانی و پر ماجرا شما است. در این مسیر شما با شخصیت های تاریخی مهم قرن نوزدهم ژاپن مانند: Sakamoto Ryoma و Shoin Yoshida روبرو می ‌شوید و با تصمیم هایی که می گیرد، باعث تغییر در برخی از اتفاقات تاریخی خواهید شد.

سیستم Bond در بازی به شما این امکان را می دهد، که با توجه به انتخاب‌ هایتان و تصمیم هایی که در برابر شخصیت‌ های فرعی مختلف داستان می گیرید، صمیمیت و ارتباط خود را با آن ‌ها مشخص کنید. همین امر باعث می‌ شود، تا دیالوگ‌ ها، انتخاب‌ ها و حتی موقعیت ‌های تازه مربوط  به آن کاراکتر را تجربه کنید و همچین می ‌توانید، در کنار گروهی به نام Shogunate یا Pro-Shogunate قرار بگیرید. فعالیت آن ضد حکومت است و انتخاب های شما در روند داستان سبب نزدیکی و اتحاد با این گروه می شود.

نقد و بررسی شخصیت پردازی بازی Rise of The Ronin

به طور کلی شخصیت اصلی داستان از عمق کافی برخوردار نیست و در بیشتر مواقع با دیگر شخصیت ها به صورت لفظی ارتباط برقرار می کند و به همین علت شما قادر نخواهید بود، با پروتاگونیست بازی ارتباط موثری را برقرار کنید. در مقابل، برخی از شخصیت ‌های فرعی مانند Ryoma از شخصیت ‌پردازی بسیار جذاب و خاصی برخوردار است و قابلیت Bond به شما این امکان را می دهد، که ارتباط عمیق تری را با این شخصیت برقرار کنید.

ارتباط شما با شخصیت‌ های بازی به گیم‌ پلی نیز متصل می ‌شود و داستان پردازی بازی در ساعات ابتدایی کمی کند است. اما به تدریج سرعت آن بالا می رود و بر جذابیت آن می افزاید و سبب ایجاد احساس خوب در شما می شود. در واقع مهارت های اصلی Team Ninja در خلق سیستم‌ های مبارزات عمیق، لذت بخش و چالش ‌برانگیز است و این بازی توانسته در این زمینه درخشش زیادی داشته باشد و به علت داشتن سیستم مبارزه‌ استراتژیک، باعث ایجاد هیجان زیادی شده و در صورت افزایش مهارت و پیشرفت در بازی به شما پاداش می دهد.

Rise of the Ronin

تنوع زیاد سیستم مبارزات

برخورداری از تنوع بسیار بالای سیستم مبارزات، سبب پوشش سلیقه‌ های متفاوتی شده و شامل: سبک مبارزات سنتی سامورایی‌ ها با کاتانا، شمشیرهای عظیم غربی، مبارزات سرعتی با دو اسلحه و یا اسلحه‌ های گرم مانند Pistol، Rifle و Bayonet و غیره می شود. توجه داشته باشید، که عملکرد شما در انتخاب اسلحه تاثیرگذار است و سیستم شما را با سلاح های زیادی آشنا می کند. شما قادر خواهید بود برحسب سلیقه، اسلحه مد نظر را انتخاب کرده و از استفاده از آن لذت ببرید.

سیستم های مبارزات دفاعی بازی به عناوین سولز لایک و در بخش تهاجمی به عناوین هم اند اسلش شباهت بسیار زیادی دارد و از آن ها الهام گرفته و دنبال کردن Parry، Block با توجه به وضعیت دشمنان اساس بازی را تشکیل می دهد و تفاوتی ندارد بازی Rise of the Ronin باشد، یا بازی ps4 و یا بازی ps5. در مجموع هر کدام جذابیت و داستان مخصوص به خود را دارند.

تحلیل نقاط ضعف و قدرت بازی

در تعریف ساده، بازی Rise of the Ronin در تضاد های خود غرق شده و این در حالی است، که در برخی از ابعاد بسیار قوی و عالی عمل می کند. در برخی موارد بسیار ضعیف و این تضاد ها مانع از اوج گیری آن می شوند. برای درک بهتر این موضوع در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد:

نکات مثبت

  • بهره گیری مناسب از شخصیت های تاریخی
  • داشتن سیستم مبارزاتی عمیق و متنوع
  • داشتن تنوع آیتم
  • ارتقای مهارت های فردی
  • برخورداری از سیستم ساخت و شخص سازی آن
  • طراحی بسیار زیبا
  • باس های جذاب و چالش برانگیز
  • صدا گذاری قوی
  • داشتن سبک های مبارزاتی متنوع

نکات منفی

  • برخورداری از داستانی کند در ساعات ابتدایی بازی
  • داشتن مراحل فرعی و خسته کننده
  • سیستم لوت
  • طراحی دنیای بازی با عمق بسیار کم و فاقد پویایی
  • داشتن مشکلات گرافیکی زیاد
  • شخصیت پردازی ضعیف
  • نقشه بسیار شلوغ و جذابیت خاص

کلام پایانی

بازی Rise of the Ronin یک تجربه دوگانه را برای شما رقم می زند. اگر به دنبال سیستم مبارزات عمیق و لذت ‌بخش با تنوع آیتم‌ های بالا هستید، این بازی انتظارات شما را برآورده خواهد کرد. همچنین، می تواند به عنوان یک بازی سرگرم کننده برای شما مفید باشد.

در صورت داشتن علاقه به تیم تاریخی و همچین مبارزاتی می توانید، این بازی را تهیه کرده و از آن لذت ببرید و در دنیای امروز و با خرید پلی استیشن 5 اسلیم می توان بازی های متنوع و جذابی را تجربه کرد. هدف ما آشنایی شما با نکات مثبت و‌ منفی بازی Rise of the Ronin بوده، تا شما بتوانید از موضوع اصلی آگاهی پیدا کرده و در صورت تمایل این بازی تاریخی را تهیه کنید.