راه و روش های خنک نگه داشتن ps4
خنک نگه داشتن ps4

راه و روش های خنک نگه داشتن ps4

نحوه خنک داشتن کنسول ps4

برای خنک نگه داشتن کنسول ps4 راهکارهایی وجود دارد که در صورت رعایت صحیح و به موقع این راهکارها، عمر کنسول شما افزایش می یابد و شما می توانید از دستگاه خود، محافظت نمایید.

همیشه رسم بر این بوده است که شرکت هایی که به تولید لوازم و دستگاه های برقی می پردازند، سیستم هایی در جهت خنک نگه داشتن موتور دستگاه و کل دستگاه در آن، تعبیه کنند.

این سیستم خنک کننده، به خنک نگه داشتن دستگاه و ماندن دستگاه در شرایط دمایی مطلوب، کمک شایانی می کند.

راهکارهایی برای کاهش گرمای ps4

در این مطلب، سعی ما بر این است که روش هایی برای خنک نگه داشتن کنسول ps4 و افزایش طول عمر دستگاه شما، به شما ارائه دهیم.

به طور کلی پلی استیشن چهار برای حل این مشکل، به گونه ای خاص، طراحی شده است.

این طراحی به شکلی است که اگر گرمای کنسول به بیش از حد مجاز خود برسد، سنسورهایی در دستگاه تعبیه شده اند که وظیفه آن ها، ارسال پیغامی به منظور اخطار و هشدار به کاربر است و پس از آن هم، دستگاه به طور خودکار، خاموش می شود.

این سنسورها در جلوی دستگاه قرار گرفته اند. اگر در شرایطی قرار گرفتید که این اتفاق برای دستگاه تان افتاد، مسلما باید کمی صبر کنید تا دستگاه خنک شود و سپس به ادامه بازی ps4 بپردازید.

زیرا دمای دستگاه، باید به دمای اولیه خود برسد. اگر این راهکارها را به طور صحیح انجام دهید، هم دمای کنسول را در حالت عادی و نرمال نگه خواهید داشت و هم فن کنسول، سریع تر و با صدای کم تری کار می کند.

خنک نگه داشتن ps4

بنابراین می توانید مدت زمان بیش تری به بازی خود ادامه دهید و از صدای فن کنسول هم، آزرده خاطر نشوید.

یکی دیگر از این راهکارها، نگه داشتن کنسول در محیط های خنک است.

یعنی این که کنسول خود را در فضای گرم و با دمای بالا قرار ندهید. وقتی که شما در حال بازی هستید، یعنی کنسول شما در حال فعالیت است؛ پس برای این که در دمای متعادلی باقی بماند، باید جریان هوا وجود داشته باشد.

اگر جریان هوا وجود نداشته باشد و هوا رد و بدل نگردد، کنسول شما به تدریج و به مرور زمان، گرم خواهد شد.

پس پلی استیشن خود را در فضای بسته قرار ندهید. برای مثال از قرار دادن پلی استیشن در مکان هایی هم چون کنار دیوار و داخل محفظه میز تلویزیون که بسته است و هوا در آن جریان ندارد، خودداری کنید.

همه ما شاهد وجود سوراخ هایی تقریبا ریز بر روی دستگاه پلی استیشن بوده ایم.

شاید برای ما این سوال پیش آمده باشد که وجود این سوراخ ها، چه ضرورتی دارد و اصلا به چه کاری می آیند؟ باید بگوییم که فن داخل کنسول، از طریق همین سوراخ ها، هوای خنک بیرون را می گیرد و هوای گرم داخل کنسول را، به بیرون هدایت می کند.

یکی دیگر از این راهکارها که معرفی آن به کاربران واجب و ضروری است، این است که حتما گرد و خاک درون دستگاه را پاک کنید.

حتی شما هم متوجه این گرد و خاک ها شده اید. اگر این گرد و غبار از روی کنسول برطرف نگردد، راه تنفس برای پلی استیشن بسته می شود و جریان هوا از این راه، مختل می گردد.

همین گرد و غبار، باعث عدم انتقال گرما از کنسول به فضای بیرون هم می گردد.

بعضی اوقات نسبت به سرویس کردن کنسول خود، اقدام نمایید.

برای این کار، ابتدا لازم است کنسول تان را نزد متخصصین این کار و یا فروشگاه مربوطه بسپارید.

از آن جایی که این کار، کار جدی و حساسی به شمار می آید، حتما در انتخاب فروشگاه و متخصصینی که کار خود را به آن ها می سپارید، دقت نمایید؛ زیرا کوچک ترین آسیب به دستگاه شما، خسارتی جبران ناپذیر خواهد بود.

یکی از بهترین روش هایی که برای خنک نگه داشتن کنسول بسیار کارآمد است، خریدن فن اضافی و نصب آن بر روی کنسول می باشد. برای این کار، باید به فروشگاه های مربوطه، مراجعه نمایید.

سخن پایانی

تمام روش هایی که در قسمت بالا ذکر شد، روش هایی برای خنک نگه داشتن کنسول ps4 می باشند.

با به کار گیری این روش ها، می توانید به عمر کنسول خود بیفزایید. هم چنین در هزینه خود، برای خرید مجدد آن، صرفه جویی نمایید.