نقد و بررسی بازی Ride 5
بازی Ride 5

نقد و بررسی بازی Ride 5

اکنون زمان انتظار بازی RIDE 5 به پایان رسیده و در این مدت زمان در غیبت، استودیوی ایتالیایی Milestone که به عنوان پادشاه بی مانند، بازی‌ های موتورسیکلت‌ رانی شناخته می شود، حال با جدید ترین اثر خود به جهان متنوع بازی های ویدیویی بازگشته است. این استودیوی معروف و پرکار ایتالیایی هر ساله چندین بازی موتورسیکلت‌ رانی مانند:  MotoGP و Monster Energy Supercross را به بازار عرضه می ‌کند. همچنین، به علت تنوع بالا بازی های خود، طرفداران بسیار زیادی دارد.

بازی RIDE 5 تقریبا بعد از ۳ سال وقفه منتشر شده است. مهم ترین علت این تاخیر افزایش کیفیت بازی و رساندن آن به سطح جدیدی بوده است. در ادامه خواهیم گفت سازندگان این اثر در کار خود موفق بوده اند یا خیر.

Gran Turismo الگوی سری RIDE

Milestone همیشه سری RIDE را به عنوان Gran Turismo بازی ‌های موتورسیکلت‌ رانی معرفی کرده و علت این کار به راحتی قابل درک است. چرا که RIDE به‌ شما این امکان را می دهد، که از دو نسل جدید و قدیم موتور های خیابانی استفاده کنید. در دنیای واقعی می توانید، این موتور سیکلت ها را کمپانی هایی مانند: Ducati – BMW – Honda و… خریداری کنید و حال  می توانید بدون هزینه خاص در RIDE 5 آن ها را در اختیار داشته باشید.

در این بازی جذاب به شما این امکان داده می شود، که بخش های فنی و بصری موتورسیکلت را بر حسب نیاز و سلیقه ارتقا دهید و با سرعت جنون آمیز به دل جاده و ماجراجویی بزنید. برای تجربه یک حس فوق العاده و واقعی، سازندگان این اثر بیش از ۲۷۰ موتور سیکلت واقعی از ۲۰ سازنده رسمی در بازی گنجانده اند و این بازی مهیج دارای ۳۸ مسیر جاده ای جذاب است‌ و موتور سیکلت ها به چهار دسته Superbikes – Supersports – برهنه (Naked) و تاریخی (Historical) تقسیم می شوند.

همچنین: خرید بازی slime speedway

RIDE 5 برای طیف وسیعی از گیمر ها

دامنه مکانیزم‌ های RIDE برای یک طیف وسیعی از گیمر ها طراحی شده و سلیقه های متنوع را پوشش می دهد و با داشتن تعادل و درایت به راحتی می توانید به خط پایان بازی برسید. وجود پیچ و خم در مسیر، یکی از نکات مهم و تاثیر بر موفقیت محسوب می شود و با کنترل شتاب و ترمز های به موقع می توان به راحتی از مسیر عبور کرد و این کار به ظاهر ساده تنها از عهده حرفه ای ها بر می آید.

ممکن است برایتان این سوال پیش بیاید، که این بازی برای کژوال گیمرها  مناسب است، یا خیر؟ در جواب باید گفت: مناسب است و با تغییر تنظیمات بخش فنی می توانید، بازی را به سمت یک بازی آرکید هدایت کنید. بازی به گونه ای طراحی شده که برای افرادی که از عناوین آرکید لذت می برند، لازم است به برخی از قوانین بازی احترام بگذارند.

بازی Ride 5

صبر و بردباری کلید پیروزی در RIDE 5

داشتن صبر و بردباری یکی از مهم ترین فاکتور ها برای پیروزی است. باید در این مسیر به کسب تجربه پرداخت. حتی افرادی که به عنوان بازی آرکید تنظیم کرده اند، نیز باید موارد گفته شده را رعایت کنند. باید گفت که، کنترل موتور سیکلت های RIDE 5 بسیار راحت تر از موتور سیکلت های MotoGP 23 پر سرعت است و طرفداران بیشتری را به خود جذب کرده و همواره پیشتاز است. بالا بودن دقت، سبب افزایش مهارت نیز می شود و با تغییر دادن تنظیمات شما به نتیجه دلخواه دست نخواهید یافت. چرا مهم ترین اصل حفظ تمرکز و تعادل است.

پیشرفت های فنی در سیستم تعلیق جلو و غیره در RIDE 5

یکی از مهم ترین اجزا در موتور سیکلت، سیستم تعلیق است. به منظور جذب لرزش و فشار های وارده بر روی چرخ ها و همچنین افزایش کنترل و راحتی موتور سیکلت در هنگام مسابقه مورد استفاده قرار می گیرد. به علت تعبیه سیستم تعلیق در RIDE 5  موتور سیکلت‌ ها نسبت به گذشته سنگین تر و واقعی تر به نظر می‌ رسند. در این نوع تعلیق، از یک ستون قوسی شکل در قسمت بالای چرخ جلو استفاده می شود و اتصال آن به کادر پشتی است.

سیستم تعلیق جلو شامل مواردی مانند: تعلیق تلسکوپی، تعلیق غیر تلسکوپی، تعلیق فشار هوا و غیره می باشد. در RIDE 5  تمام این موارد گفته شده به بهترین شکل شبیه سازی شده است. در بخش فنی نیز، هسته گیم پلی سعی در ایجاد تغییر داشته و این غیر برروی شکل فیزیکی و بصری تایر ها، تعامل ایجاد کردن بین سوارکار و موتور سیکلت، محاسبه دقیق سرعت، شبیه سازی بهبود یافته برای شتاب و غیره اعمال شده است.

با صرف زمان بیشتر برای بازی و امتحان کردن موتور سیکلت های مختلف، به راحتی متوجه این تغییرات خواهید شد. همچنین شما در موقعیت اول شخص قرار داده می شوید و این یک تجربه حیرت انگیز برای شما خواهد بود. بازی های فراوانی در دنیای امروزی مانند: بازی ps4، بازی ps5 و بازی xbox و غیره وجود دارند، که هر کدام به نحوی خود دارای نقاط ضعف و قدرت هستند. همچنین، سبب ایجاد هیجان و احساس های متفاوتی در مخاطب می شوند.

هوش مصنوعی پویا و غیر قابل پیش بینی

مانند سری MotoGP که از هوش مصنوعی بهره گرفته شده بود، در این نمونه نیز هوش مصنوعی بسیار باهوش تر از قبل عمل می کند. سری های آفلاین حریفان تنها یک دستورالعمل از پیش تعیین شده و با مسیر های مشخص و غیره اجرا می شود. بازی RIDE 5 تنها برای کنسول ها و پی سی عرضه می شود. مزیت اصلی آن این است، که توسعه دهندگان دیگر محدودیت فنی سخت افزاری را ندارند و به راحتی قادر هستند، ایده های تازه خود را پیاده کنند. جهت خرید بازی xbox series x می توانید به وب سایت آی گیمر مراجعه نمایید.

ایده های زیاد و جدیدی مانند: سیستم آب و هوایی پیشرفته در این سری اعمال شده و با واقع گرایی و استفاده از ابر های حجمی که قادر به تغییر شکل و چگالی خود هستند، که همین امر سبب افزایش جذابیت بازی می شود.

سخن پایانی

استودیوی Milestone یکی از عناوین موتور سیکلت رانی را با شایستگی و خط مشی های درست، تولید و به بازار معرفی کرده است. در مدت زمان کوتاهی جایگاه خود را در بین رقبا تثبیت کرد. RIDE 5 کیفیت بازی های موتورسیکلت رانی را به سمت و سوی جدیدی سوق داده است. همچنین، باعث الگو برداری بسیاری از بازی های ویدیویی شده است. این نسخه فوق العاده از بازی موتور سیکلت رانی در مقایسه با سایر بازی های مشابه، بسیار کامل و بدون نقص است و شما می توانید، یک تجربه عالی را کسب کنید.