همه چیز در مورد بازی The Last Of Us Part II

همه چیز در مورد The Last Of Us Part II

همه چیز در مورد بازی The Last Of Us Part II

در مورد بازی The Last Of Us Part II

بازی The Last Of Us Part II

همه چیز در مورد The Last Of Us Part II

بعد موفقیت پی در پی و بی نظیر بازی The Last of Us کمتر کسی فکر میکرد Neil Druckmann نویسنده بازی The Last of Us نسخه بعدی این بازی محبوب را نسازد اینگونه شد که به طور خیلی غافلگیرانه استودیو بازی سازی NAUGHTY DOG در E3 2016 سونی از نسخه دوم بازی به نام The Last of Us Part IIرونمایی کرد و ما در این رونمایی شاهد بزرگتر شدن Ellie و پیر تر شدن Joel بودیم و در اخر بعد از 4 سال انتظار بازی The Last of Us Part II را روی کنسول نسل هشتمی سونی یعنی پلی استیشن 4 به صورت انحصاری منتشر کرد.

بازی The Last of Us Part II همانند نسخه اول توانست نظر منتقدان و گیمرهای زیادی را به خودش جذب کنه و از سایت متادریتیک توانست نمره 93 از 100 را برای خودش ثبت کنه.

قبل از اینکه سراغ بازی بریم Neil Druckmann نویسنده نسخه قبلی بازی و نویسنده و کارگردان این نسخه گفته بود که بازی The Last of Us Part II یکی از جاه طلبانه ترین بازی های تاریخ ویدیو گیم است و خودتون رو برای رو در رویی با هر صحنه اماده کنید.

داستان بازی

در مورد داستان بازی the last of us part ii

بازی The Last of Us Part II هفت سال بعد از نسخه اول روایت میشه جایی که Joel و Tommy یه پناهگاهی بسیار امن و پر از امکانات تشکیل داده اند و در این پناهگاه افرادی مثله Ellie. Jessy. Dina و افراده عادی مشغول زندگی کردن هستند.

Ellie الان دختری کاملا پخته و 22 ساله است که در سن 17 سالگی متوجه دروغ Joel شده بود و از اونموقع تا الان با Joel حرف نمیزنه و به او اعتنایی نمیکنه در این پناهگاه Joel و Tommy قانونی گذاشته اند و گفته اند که وقتی که مهمات و امکانات تموم بشه با توجه به شرایط جسمی باید گروه به گروه به بیرون برویم و غذا و مهمات برای ادامه زندگی جمع کنیم.

همچنین Joel و Tommy افرادی بودند که همیشه بیرون میرفتند و مهمات و غذا حمع میکردند پس از چند روز نوبت  Ellie و Dina میشود.

Dina در این نسخه تنها دوست و همدرد صمیمی Ellie محسوب میشود و همیشه با هم هستند Jessy پسر یتیمی که به دست Joel و Tommy الان بزرگ شده است وظیفه هدایت رهبری کمپ در صورت نبودن Joel و Tommy را بر عهده دارد.

Dina و Ellie برای پیدا کردن مهمات به بیرون میروند و بعد بازی سویچ میشه روی یک شخصیت جدید و نشان دادن چند شخصیت جدید.

بازی کنترل شخصیت Abby دختری خوش هیکل و قد بلند را در اختیار ما میگذارد میشه گفت افرادی که با Abby سرو کار دارند نامزد Abby یعنی Owen خواهر نامزد او یعنی Neil و دوست صمیمی Abby به اسم says و دیگر مردم عادی یه جورایی افراد Abby دختر 28 ساله داستان ما محسوب میشوند و تحت فرمان اطاعت Abby هستند البته که Abby یک شخصیت اروم و در عین حال بسیار قوی است.

Abby پنج سال است که دنبال Joel است اینکه چرا دنبالشه جلو تر متوجه میشید.

Abby بعد از دو روز تصمیم به بیرون زدن از کمپشون میگیره و ناگهان با یه دسته زامبی های وحشتناک رو در رو میشه این وسط Abby چاره ای جز فرار کردن نداره اما حین فرار یک زامبی اون رو گیر میندازه و یک نفر با زدن یک گلوله توی مغز زامبی Abby را از این شرایط نجات میده اون شخص کسی نیست جز Joel.

Abby و Joel و Tommy مشغول فرار کردن از دست زامبی ها هستند و بلاخره خودشان را در یک پناهگاه نسبتا امن مخفی میکنند و Tommy خودش و برادرش را به Abby معرفی میکنه وقتی Abby متوجه میشه فردی که پنج ساله دنبالشه این شخصیت است حسابی متعجب میشه و بعد از کلی فرار از دست گله ی زامبی ها Abby به Joel و Tommy پیشنهاد رفتن به پناهگاه خودش رو میده Joel و Tommy هم قبول میکنند و به پناهگاه Abby میروند.

بعد از رسیدن به پناهگاه افراده Abby دوره Joel و Tommy جمع میشوند و انهارا محاصره میکنند که ناگهنان Abby یه تیر تفنگ Shut Gun به پای Joel میزد و Joel به کل یک پای خود را از دست میده Tommy وقتی شاهد این صحنه میشه افراد Abby بر سر Tommy میریزند و ان را بیهوش میکنند.

Abby شروع به شکنجه دادن و زجز کشی Joel میکنه که بازی مجدد روی شخصیت Ellie سوییچ میشود Ellie که با Dina مشغول پیدا کردن Joel و Tommy هستند از هم جدا می شوند.

اینجاست که بازی یکی از احساسی ترین و غمگین ترین صحنه های بازی های ویدیو ای را به ما نشان میدهد.

Ellie به پناهگاه Abby میرود و با صحنه ای بینهایت خشن روبه رو میشود صحنه ای که Joel افتاده و زیر شکنجه های Abby حسابی زخمی شده Ellie وقتی که به Abby میخواهد حمله کند افراد Abby دست و پاهای Ellie را میگیرند و در اخر Ellie مجبور به التماس کردن به Abby میشود.

Abby ذره ای به حرف های Ellie اعتنایی نمیکنه و ضربه نهایی را با چوب بر سر Joel وارد میکنه و دادو فریاد Ellie و گفتن همتون رو میکشم همه رو به سکوت فرو میبره و در اخر افراد Abby مجبور میشوند Ellie را بیهوش کنند و از این پناهگاه فعلی به پناهگاه اصلی خود مهاجرت میکنند.

Dina و Jessy موفق به پیدا کردن Ellie میشوند و اینجاست که بازی یکی از غمگین ترین لحظه های تاریخ بازی های ویدیو ای را رقم میزند صحنه جنازه Joel و مردن یکی از بهترین کاراکتر های تاریخ صنعت بازی های ویدیو ای.

بعد از مرگ Joel پناهگاهی که Joel و Tommy ساخته بودند به مدت 1 هفته در سکوتی عمیق فرو میره و Ellie تصمیم میگیره به خونه Joel بره.

نکته اینجاست که این قسمت از بازی هم یکی از غمیگن ترین صحنه های بازی است Ellie با بو کردن لباس های Joel و همچنین در دست گرفتن ساعت Joel که توی نسخه اول Sarah به اون هدیه داده بود حسابی احساسی میشه و در اخر به محل دفن Joel میره و با او درد و دل میکنه.

شاید براتون سوال باشه که Abby چرا Joel را کشت.

چون دکتری که در نسخه اول وظیفه عمل کردن Ellie را بر عهده داشت پدر Abby بود و وقتی Abby بزرگ شد تصمیم به انتقام گرفتن از قاتل پدرش شد که این کارو هم انجام داد.

بعد از این اتفاقات Tommy پیش Ellie میره و اطلاعات زیادی به Ellie راجب Abby میده که هم Ellie و هم Tommy به دنبال انتقام گرفتن مرگ Joel از Abby و افرادش هستند.

همین میشه که Ellie همراه با Dina و Jessy با همکاری Tommy رد Abby را میزنند و وارد سفر انتقام میشوند.

در نسخه دوم بازی The Last of Us Part II ما شاهد دشمنانه بیشتر و همچنین زامبی های بیشتری هستیم

عنواع زامبی ها و یا همون Infacted ها

Runner توانایی دیدن و مبارزه را دارند

Ciliker نمیتوانند ببینند ولی شنوایی بسیار قوی دارند  مبارزه با انها دشوار است

Blooder ترکیبی از نوع Runner و Ciliker است که بسیار مبارزه با این دسته از Infacted ها دشوار و زمان بر است

Staker ترکیبی از Ciliker و Runner است اما بسیار باهاش است و میتواند هنگام مبارزه تن به تن با شما حرکات شما را برنامه ریزی کند

Shelember ترکیبی از Ciliker و Staker است که توانایی پخش گاز های سمی و کشنده را دارند

Rat King ترکیبی از تمامی Infacted ها و بزرگترین موجود الوده شده در کل بازی

عنواع گروه های بازی

Fire Flays همان گروهی است که در نسخه اول با انها اشنا شدیم که الان به خاطر گذشته یکی مهم ترین دشمنان شما محسوب میشوند

Scarfs گروهی جدیدی است که تمامی انسان های بی گناه را به تیر چراغ برق اویزون و به بدترین شکل ممکن انهارا میکشند. تمامی گروه Scarfs ها دارای کله های کچل و لباس های یک دست هستند انها اعتقاد دارند که دلیل اینکه دنیا به این گونه شده است گناهایی است که خوده انسان ها در این دنیا مرتکب شده اند پس باید وجود انهارا از زمین پاک کرد

ادامه داستان

Ellie. Dina و Jessy بعد از مبارزه با زامبی های مختلف حسابی خسته شده اند Ellie تصمیم میگیره به دورغ  راهش رو از Jessy و Dina جدا کنه تا انها درگیر این انتقام نشوند و اسیب نبینند در ادامه Ellie به صمیمی ترین دوست Abby که اسمش Says بود میرسه.

Says به Ellie التماس میکنه که Abby رو به خاطر کاری که کرد ببخشه اما Ellie اونقدر درگیر انتقام مرگ Joel شده که اصلا متوجه حرفای Says نمیشه و Says را به بدترین شکل ممکن میکشه و تصمیم به کشتن بقیه افراد Abby میگیره تا در نهایت به خوده Abby برسه

بعد از کشتن Says به دست Ellie با توجه به نقشه ای که تامی برای Ellie علامت گذاری کرده بود پیش میره و در مسیر مقابل گروه Scarf ها قرار میگیره و با کلی عذاب و سختی موفق میشه از دست Scarf ها فرار کنه و در اخر به Owen و Neil نامزد و خواهر نامزد Abby میرسه و انها را هم میکشه.

بعد از این اتفاقات Ellie تصمیم به استراحت کردن میگیره تا بعد سراغ Abby بره اینجا بازی روی شخصیت Abby سوییچ میشه و ما گیم پلی شخصیت Abby را برعهده میگیریم

چیزی که گیم پلی بازی The Last of Us Part II را جذاب تر از قبل میکنه گیم پلی متفاوت با Abby در مقایسه با Ellie است که کنترل گرفتن هرکدام از لذت خاصی برخوردار است.

Abby مشغول جمع اوری مهمات در جنگل است که یک دفعه به دست گروه Scarf ها توی دام می افتد همانطوری که قبلا ذکر کرده بودم گروه Scarf ها ادم های بیگناه را بسته به اعتقادی که دارند را میکشند وقتی که Abby توی تله Scarf ها می افته 2 نفر از گروه Scarf ها به اسم Lev و Yara که دوست ندارند توی گروه Scarf ها باشند و هم گروه های خودشان را می کشند و Abby رو نجات میدن این وسط طی زمانی که Abby با Lev و Yara میگذرونه باعث میشه واسبته همدیگر بشن و هدیگیر رو درک کنند

این وسط بازی از یک شخصیت جدیدی به نام Isack رونمایی میکنه. Isack یکی از دوستان قدیمی Abby محسوب میشه که برای خودش ارتش بسیار قوی ای داره و تمام اهداف Isack در این دنیای اخرلزمانی نابودی گروه Scarf ها است این وسط Isack مقابل Abby, Lev و Yara قرار میگیره و از Abby میخواد که انهارا بکشه Abby به حرف Isack گوش نمیده و در اخر Isack دست به کشتن Yara میزنه و Yara رو میکشه رابطه Abby با Yara این مدت خیلی صمیمانه شکل گرفته بود و Abby به طرز وحشیانه ای Isack رو میکشه و همراه با Lev از دست افراد Isack فرار میکنه.

بعد از کلی درگیری با Infacted ها Abby و Lev بالاخره به پناهگاهشون میرسند و با جنازه Owen و Neil رو به رو میشوند این وسط Abby متوجه میشه که Ellie پشت این ماجرا ها بوده و انها را کشته Abby که حسابی عصبانی شده تصمیم به انتقام گرفتن از Ellie میگیره و ردش رو میزنه

Ellie همراه با Dina و Jessy و Tommy در پناهگاه خودشون هستند که ناگهان Abby و Lev به انها حمله میکنند و Abby اول از همه Jessy رو میکشه و بعد سراغ Tommy میره و در اخر موفق به تیر زدن به چشم Tommy و پای Tommy میشه و بعد مبارزه ای به شدت خشن بین Ellie و Abby شکل میگیره و Abby حسابی Ellie زخمی میکنه و در اخر وقتی میخواهد کار Ellie رو تموم کنه Dina از راه میرسه و به Abby حمله میکنه و حسابی Dina رو هم زخمی میکنه چون Abby یه شخصیت بسیار قوی هستش این وسط وقتی Abby میخواهد Dina را بکشه Lev جلوی Abby رو میگیره و میگه کشت و کشتار بسته و بعد Abby محل اقامت Ellie رو ترک میکنه

2 سال بعد

از اتفاقات که افتاده 2 سال است میگذه Ellie همراه با Dina در یک روستای پر امکانات زندگی میکنند و اینجا ما شخصیت جدیدی را مبینیم به نام JJ پسر بچه ای 2 ساله که بچه ی Dina است یه نکته خیلی جالب راجب اسم JJ است اینه که به خاطر مرگ Joel و Jessy اسم این بچه رو JJ گذاشتند.

مدتی میگذره که Tommy به سراغ Ellie میاد و از Ellie مجدد میخواد که Abby رو بکشه Ellie مخالفت میکنه و در جواب Tommy حسابی Ellie رو تحقیر میکنه Tommy به دلیل اینکه یه پا و یه چشم خودش رو توسط Abby از دست داده نمیتونه مبارزه کنه و در اخر Ellie را ترک میکنه.

حرفای Tommy حسابی Ellie را تحت تاثیر قرار میده و Ellie بالاخره تصمیم به انتقام گرفتن از Abby میشه وقتی Ellie میخواد وسایل های لازم رو برای سفرش جمع کنه Dina به Ellie میگه اگر به دنبال انتقام باشی من رو از دست میدی و دیگه من رو نمی بینی Ellie که به شدت Dina رو دوست داره اما تمام فکرش کشتن Abby شده و توجهی به حرفای Dina نمیکنه و میره

 

این وسط بازی روی شخصیت Abby سوییچ میکنه که درگیر یه گروه جدید به نام Fire Born شده اند در اخر گروه Fire Born حسابی Abby و Lev رو شکنجه میدن به گونه ای که موهای Abby را میتراشند و فوق العاده Abby از لحاظ فزیکی تحت شکنجه های این گروه افت میکنه و ضعیف میشه.

بعد بازی روی شخصیت Ellie سوییچ میکنه و میبینیم که Ellie هم درگیر این گروه قدرتمند شده که Ellie با بینهایت تلاش موفق میشه این گروه را شکست بده و به Abby برسه.

Abby رفیق خودش یعنی Lev رو داخل قایق میزاره و به Ellie پیشنهاد مبارزه نمیده و نمیخواد به Ellie اسیبی بزنه اما Ellie به شدت از Abby نفرت داره و او را به مبارزه دعوت میکنه و یکی از خشن ترین و پر زدو خرد ترین مبارزه بین Abby و Ellie شکل میگیره و در اخر Abby دو تا از انگشتای دست Ellie رو قطع میکنه و اسیب جدی به او وارد میکنه این وسط Ellie با تمام کینه و نفرتی که داره Abby رو داخل اب میخواد خفه کنه و کار او رو تموم که ناگهان چهره Joel از جلوی Ellie رد میشه و Ellie دست از کشتن Abby ور میداره.

در اخر Abby همراه با Lev به قایق میروند و انجا را ترک میکنند و Ellie به خانه خودش بر میگیرده.

تنها چیزی که برای Ellie از Joel باقی مانده گیتار Joel است که Ellie به دلیل قطع شدن انگشتان دستش دیگه گیتار هم نمیتونه بزنه و در اخر گیتار Joel را به زمین میزاره و برای ادامه زندگی خودش به صورت تنهایی ادامه میده و بازی همینجا به پایان میرسه

 

Neil Drukmann نویسنده و کارگردان بازی گفته بود که هدف از روایت داستان بازی The Last of Us Part II رساندن یک پیام بود پیامی که انتقام گرفتن هیچ وقت پایان خوشی برای شما نخواهد داشت.