کنسول Ps4 Pro تا سال 2025 تولید خواهد شد
کنسول Ps4 Pro

کنسول Ps4 Pro تا سال 2025 تولید خواهد شد

شرکت sony (کنسول Ps4 Pro) تولید کننده بازی های ps4 است که تولید این پلتفرم را در سال ۲۰۱۳ آغاز نمود. این شرکت اکنون انتظار دارد که از اهمیت این پلتفرم کاسته شود تا حداکثر تا سال ۲۰۲۵، کاملا پشتیبانی از آن را منقطع کند.

چندی پیش در یک گزارش در مورد اخبار مربوط به بازی ها، معلوم شد که به احتمال زیاد، تولید کنسول ps4، با پایان یافتن سال ۲۰۲۲ میلادی، به پایان می رسد و تمام می گردد.

انهدام تدریجی ps4 و ورود ps5 به بازار

از موقعی که ps5 منتشر شد، سونی به طور کاملا آشکار، به رفع و رجوع و بازسازی دوباره بازی ps4 پرداخته است.

اما در زمان کنونی به سمت و سوی ساخت بازی های انحصاری ps5 می رود.

این مطلب به این معنا است که بازی های ps4 تا سال ۲۰۲۵، به طور کامل خاموش می گردند.

این شرکت تصمیم گرفته است که بیشتر بازی ها را فقط و فقط برای ps5 بسازد و ps5 دارای عناوینی گردد که ps4 این عناوین را ندارد.

شرکت سونی قصد دارد به طور کاملا آشکار، ساخت بازی های ps4 را به اتمام برساند.

پس چیزی که مشخص می شود این است که شرکت سونی در حال حرکت است و وقت آن فرا رسیده است که این کار را به مرحله انجام برساند.

حتی اگر این خبر، خبر تلخ و بدی برای هواخواهان ps4 باشد که هنوز هم به این بازی ها علاقه دارند و درگیر این بازی ها هستند؛ اما خبر خوب برای تمام افرادی که در بازی های ps4 اصطلاحا گیر کرده اند، این است که به طور تقریبی، سه سال وقت دارند که به این بازی ها ادامه دهند.

کنسول Ps4 Pro

چیزی که مسلم است ، این است که تا آن زمان، عرضه و انتشار ps6 به بازار نیز نزدیک است.

سونی در زمان حال نیز، از ps5 به عنوان سخت افزار اصلی خود یاد می کند و آن را به فروش می رساند و همین حالا هم، فروش کنسول های ps4 شامل ps4 slim و ps4 pro را متوقف ساخته است.

اگر اطلاع داشته باشید، ps4 slim در سال ۲۰۱۶ به جای ps4 اصلی نشست و جایگزین آن شد و هم سو با آن، یک کنسول پیشرفته تر به نام ps4 pro عرضه گردید که بسیار بهتر و سریع تر از کنسول قبلی بود.

تمام کنسول هایی که نام برده شد، بیش از یک دهه نیست که وارد بازار شده اند؛ اما با این حال، توانسته اند به عنوان موفق ترین کنسول سونی و حتی موفق ترین کنسول در کل بازار شناخته شوند.

وقتی شرکت سونی بازی های ps4 را روانه بازار نمود، سونی جایگاه خود را به عنوان یک رهبر در عرصه بازی ها ثبت نمود‌.

این روند با ورود ps5 هم، هم چنان ادامه دارد. حتی اگر بر سر این راه، مشکلاتی به وجود بیاید.

در هر صورت با توجه به تمام مطالبی که گفته شد، زمان خداحافظی با کنسول ps4 تا یک الی دو سال آینده، فرا می رسد و پس از حداحافظی با این کنسول، باید به سراغ کنسول های پیشرفته تر و نسل بعدی برویم.

طرفداران کنسول ps4 با به پایان رسیدن زمان عرضه این کنسول، خود به این نتیجه می رسند که عناوین اصلی بر روی ps4 منتشر نمی گردد و آن ها مجبور می گردند که این تغییر را بپذیرند و بدانند که جهان، تا بوده همین بوده است.

جالب است بدانید که نام دیگر ps4 و به طور کلی، نام این دسته از کنسول ها، پلی استیشن هم می باشد که ps، مخفف شده این نام می باشد.

عددی که در کنار این نام مخفف شده قرار می گیرد، درجه و یا رتبه کنسول است که با گذشت زمان و تغییر نسل، از عددی کوچک تر به عددی بزرگ تر، تغییر پیدا می کند و با تغییراتی بر روی عناوین اصلی و در واقع، پیشرفته تر شدن، به بازار ارائه می گردد.

سخن پایانی

در پایان سخن باید بگوییم که همان طور که در مطالب بالا هم ذکر شد، شرکت سونی سازنده بازی های پلی استیشن بوده است و اکنون قصد دارد، به تدریج از پلی استیشن چهار به پلی استین ۵ تغییر موضع بدهد و عناوین اصلی را بر روی ps5 اعمال کند.

با این حساب، طرفداران ps4 تا یکی دو سال آینده باید با این کنسول خداحافظی کنند و به دنبال کنسول ps5 بروند.