نحوه تعویض فیس پلیت ps5
فیس پلیت ps5

نحوه تعویض فیس پلیت ps5

بعد از خرید پلی استیشن خیلی از شما که اهل فن هستید و اصطلاحا آچار به دستید، دوست دارید که در مورد ابعاد مختلف آن اطلاعات داشته باشید و ببینید که قطعات چگونه کار می‌ کنند. از طرفی گاهی اوقات ممکن است که این قطعات خراب شود و نیاز به تعویض پیدا کنند. در نتیجه باید در مورد نحوه تعویض آن ها هم اطلاعات پیدا کنید. یکی از قسمت‌ هایی که باید در مورد آن حتماً اطلاعات جمع آوری کنید، فیس پلیت ps5 است. پس حتماً بعد از خرید بازی ps5 در مورد این محصول هم اطلاعات جمع کنید.

توضیحاتی در مورد فیس پلیت

فیس پلیتی که در پلی استیشن ۵ وجود دارد، به کاور یا پوششی گفته می‌ شود که باعث پوشانندگی کامل کنسول شده و زیبایی آن را دوچندان می‌ کند. همچنین باعث محافظت از بدنه می‌ شود. در واقع پی اس 5 را به عنوان یکی از جدیدترین و بهترین کنسول‌ های بازی می‌ شناسند که رنگ سیاه و سفید دارد.

زیرا با استفاده از آن می‌ توانید بهترین بازی‌ ها را با کیفیت بالا تجربه کنید. اگر فیس‌ پلیت ها نباشند، به دستگاه آسیب وارد می‌ شود. در واقع این کنسول باید تحت مراقبت و محافظت قرار بگیرد تا آسیب فیزیکی یا سخت‌افزار به آن ها وارد نشود. این فیس پلیت‌ ها دقیقاً همین کار را می‌ کنند و در رنگ‌ های مختلف هم در دسترس هستند. همچنین از ایجاد خط و خش روی بدنه هم جلوگیری می‌ کنند. اما اگر خراب شوند، باید سریعاً آن ها را تعویض کنید. زیرا نمی‌ توانند حفاظت کافی را از دستگاه به وجود بیاورند.

فیس پلیت ps5

 

تعویض فیس پلیت ps5

اگر نیاز پیدا کردید که این قطعه را تعویض کنید، باید این قسمت را به طور کامل مطالعه کنید تا این آموزش را یاد بگیرید. اول دستگاه را خاموش کنید. کنسول را در حالت عمودی روی زمین قرار دهید. یعنی از بخش کنار روی زمین قرار داده شود تا سقوط نکند. سیم‌ های متصل به دستگاه همگی باید جدا شود. کنسول باید روی یک سطح مناسب قرار بگیرد. سپس قاب را از آن جدا کنید که سخت‌ ترین مرحله است.

از بخش فوقانی کنسول که دقیقاً آرم بازی ps5 را روی آن می‌ بینید، انگشتان خود را زیر قاب بگذارید. انگشت شصت باید روی نماد ps5 قرار بگیرد و کمی به آن فشار وارد کنید. مراقب باشید که فشار بیش از حد نباشد، زیرا قاب را می‌ شکند. البته که قاب کنسول ps5 مستحکم است اما به هر حال باید میزان فشار را کنترل کنید.

حال باید اقدام به جداسازی قاب کنسول کنید. قاب باید از کناره‌ های دستگاه به آرامی جدا شود. اکنون باید کنسول را برگردانید و به صورت افقی آن را روی زمین بگذارید. اگر کنسول پی اس 5 که شما خریداری کرده‌ اید، دیسکی است، باید آن را به گونه‌ای قرار دهید که به درایو تسلط داشته باشید. چنانچه دیجیتالی است، باید به همان قسمتی بروید که نماد ps5 هک شده است و دوباره مراحل بالا را تکرار کنید. بعد از اینکه صفحات را جدا کردید، به سراغ بخشی بروید که نماد ps5 ندارد. حال باید SSD در جای اصلی خودش قرار بگیرد.

همچنین: خرید بازی Resident Evil

قرار دادن صفحات

فن‌ های دستگاه را چک کنید تا کثیف نباشند. اگر کثیف بودند، آن ها را تمیز کنید. صفحات را سر جای خودشان بگذارید. این کار را به دقت و به آرامی انجام دهید. تمامی مراحلی که گفتیم برای قسمت دیگر هم انجام دهید. زمانی که خواستید صفحات را سر جای خودشان بگذارید، کمی دستگاه را حرکت دهید تا صفحات سر جای خودشان چفت شوند. همچنین باید بخش پایینی کنسول به طرف بالا هول داده شود و یک ضربه نسبتاً آرام هم به آن وارد کنید تا مطمئن شوید سر جای اصلی خودشان قرار گرفتند.

سخن آخر

قبل از اینکه به سراغ خرید کنسول ps5 بروید، سعی کنید که در مورد صفحات آن اطلاعات داشته باشید و بدانید که چه پوشش‌ ها و محافظی برای آن ها وجود دارد و اگر آسیب ببیند، چگونه باید تعویض کنید. ما در این بخش به طور کامل برایتان توضیح دادیم که باید چه مراحلی را در پیش بگیرید تا بتوانید این صفحات که به آن ها فیس پلیت گفته می‌ شود را تعویض کنید. بدون اینکه هیچ مشکلی اتفاق بیفتد و دوباره بتوانید به اندازه کافی از دستگاه حفاظت کنید.

برای تهیه بهترین و با کیفیت‌ ترین کنسول‌ های بازی ps5 هم کافی است به سایت آی گیمر مراجعه کنید که با قیمت استاندارد این محصولات را به فروش می رساند.